Search This Blog

Tuesday 25 September 2012

''MALAYSIA-KOREA YOUTH EXCHANGE PROGRAMME" 03 HINGGA 12 SEPTEMBER 2012

As'salammualaikum.....Salam Sejahtera... dan Salam 1 Malaysia

baru-baru ini (3-12 September 2012) bangktuah ditawarkan untuk menyertai Program Pertukaran Belia Antarabangsa Malaysia-Korea anjuran Jabatan Belia Dan Sukan Negara. Seramai 15 orang peserta termasuk bangktuah 4 pegawai dan 1 Wakil daripada Majlis Belia Malaysia (MBM) terlibat dalam program ini.Program ini merupakan program tahunan (bilateral) diantara kedua-dua negara. Ianya bertujuan untuk mewujudkan kesedaran dan saling memahami serta mengembangkan rangkaian kerjasama dikalangan belia-belia di Negara Malaysia dan juga Korea.  Disini bangktuah nak berkongsi pengalaman dan perasaan apabila berada di Negara Korea. Tepat sekali perasaan bangktuah  memang terlalu suka kerana dapat berpeluang ke negara orang dan lebih-lebih lagi negara canggih(teknologi) dan maju seperti Korea. Siapa yang tidak kenal Negara Korea sekarang tengah top ''Oppa Gangnam Stlye".
dengan ini bangktuah ingin berkongsi pengalaman dalam blogger ini kepada semua.menariknya Negara Harimau Putih... sambung....


















4 comments:

  1. mcm mne nk apply utk join exchange program ni ek??

    ReplyDelete
  2. salam,
    step 1
    isi borang pertukaran belia antarabangsa dapatkan dari pejabat KBS daerah atau laman web KBS.(umur belia).sertakan gambar.yang bgs kalo kte ada menyertai persatuan untuk dinyatakan dalam borang.kukuh dan senang bila kta dalam berpesatuan.contoh Pengakap, ahli muda belia sukan, PBSM dan lain2.

    step 2
    tunggu panggilan dari pihak KBS utk selection camp.(berpengetahuan) best banyak kawan.

    step 3
    good luck.

    ReplyDelete
  3. waktu selection camp ap yg d nilai?

    ReplyDelete
  4. betul ke boleh dapat bang.mohon pendapat

    ReplyDelete